EVİME HOŞ GELDİNİZ

SİZİNLE GERÇEK HAYATIMI PAYLAŞMAK İÇİN SEÇTİĞİM BU SANAL EVİME HOŞ GELDİNİZ...
YAŞADIKLARIM, YAŞAMAK İSTEDİKLERİM, DÜŞÜNDÜKLERİM GÖRDÜKLERİM DİNLEDİKLERİM GEZDİKLERİM NE VARSA KENDİM İÇİN YAZIP SİZLERLE PAYLAŞIYORUM.

Powered By Blogger

17 Haziran 2008

MİM KANSER VE ERKEN TEŞHİS



SİZE DAHA ÖNCEDE YAZMIŞTIM.


ERKEN TEŞHİSİN ÖNEMİNİ


TÜM HASTALIKLARDA VEDE KANSERDE ERKEN TEŞHİS ÇOK ÖNEMLİ...

KANSER NEDİRİ BİLMELİ VE ONUNLA BAŞAÇIKABİLMELİYİZ HER AŞAMADA HER DURUMDA
BİR KERE ZOR BİR HASTALIK, HER AÇIDAN ZOR MADDİ MANEVİ... HER EVRESİ TEDAVİSİ ZOR BİR HASTALIK PEK ÇOĞU AYRICA IZDIRAPLIDA, SADECE TEDAVİNİN YAN ETKİLERİ BİLE HER BİRİ BAŞLI BAŞINA HASTALIK GİBİ. BUNLARI YAŞAMAMAK İÇİN ERKEN TEŞHİS İNANILMAZ ÖNEMLİ. PEK ÇOĞUNDA BUNLARIN TAMAMI VEA BİR KISMI ÖNLENEBİLİYOR, BU ACILAR ÖNLENEBİLİYOR BU SÜREÇ İNANILMAZ KISALIYOR HATTA KOLAYLAŞIYOR. ÖNLENEMEYEN TÜRLERİ İÇİNSE EN AZINDAN AZALTILMIŞ OLUYOR. TEDBİRLER ALINIYOR. YAŞAM KALİTESİ SAĞLANMAYA ÇALIŞILIYOR.

RAHİM AĞZI KANSERİNDE ERKEN TEŞHİS İLE %100 TEDAVİ VE KURTULMA ŞANSI VAR.

VE ERKEN TEŞHİS İÇİN GÖSTERECEĞİNİZ BİRAZ ÖZEN, ÖNEM, DİKKAT VE TARAMA İLE YAŞACAĞINIZ HİÇ BİR ACI YOKKEN. HASTALIĞIN TEDAVİSİSİNİN BAZI EVRELERİ VAR Kİ MUKAYESE DAHİ KABUL ETMEZ.

O NEDENLE HER TÜRLÜ HASTALIĞIMIZDA AMA ÖZELİLİKLE TARAMASI YAPILABİLEN KANSER TÜRLERİNDE LÜTFEN BİRAZ DAHA DUYARLI OLALIM, BİRAZ DAHA BİLİNÇLİ OLALIM KENDİMİZ İÇİN, SEVDİKLERİMİZ İÇİN LÜTFEN...

BEN KENDİMDEN YAŞADIKLARIMDAN BİR ŞEYLER KATTIM HİÇ BİR TIBBİ BİLGİ EKLEMEK İSTEMEDİM ASLINDA. KANSER TAM OLARAK AİLEMDE GENEL ÖLÜM SEBEBİ OLAMASADA BENİMDE YAKINIMDA ÇOK CAN ACITAN VAK A LAR YAŞANDI. ,
EN BAŞTA BABANEM RAHİM AĞZI KANSERİ. ONU HASTANEYE GÖTÜRDÜĞÜMÜZDE KANAMASI DURMUYORDU. SEKSENLİ YAŞLARINDA VE DİNMEYEN BİR KANAMASI VAR. MUAYENE EDİLMECEK DURUMDAYDI KANSERİ. KANAMAYI KESEMİYORLAR TANSİYON YÜKSELİYOR. TANSİYONU DÜŞÜREMİYORLAR KANAMA ARTIYOR. GÜNLERCE HASTANADE BU DÖNGÜ KIRILAMADI. KÜÇÜK BİR MÜDAHALE EDİLDİ Kİ NORMAL KANSER AMELİYATI İÇİN SAĞLIĞI UYGUN GÖRÜLMEDİ. KANAMA DURDUKDAN SONRA AYLARCA RADYOTERAPİ GÖREBİLDİ SADECE, BAKIN SADECE NE YAZIK ŞEKLİNDE YAZIYORUM RADYOTERAPİYİ ÇÜNKÜ İÇİNDE BULUNDUĞU EVRE İÇİN O TEK BAŞINA BİR İŞE YARAMAYACAKTI BİLİYORDUK SADECE ONU RAHATLATACAK BELKİ YAŞININDA ETKİSİNİ HESABA KATARSAK HASTALIĞINI YAVAŞLATACAKLTI. YAŞI VE SAĞLIĞI ARTIK KEMOTERAPİ VE KANSER AMELİYATI OLAMAYACAĞI BİR YAŞTA TANIŞTI İÇİNDEKİ KANSERLE. SADECE RADYOTERAPİ SEANSLARI İLE BİLE ÇOK ZOR GÜNLER GEÇİRDİ. OYSAKİ BASİT BİR TARAMA İLE YILLAR ÖNCE TEŞHİS KONULSA İDİ, O GEÇİRDİ BASİT MÜDAHALE İLE KANSERDENDE KURTULMUŞ OLACAKTI...
AYNI ŞEKİLDE DAHA ACI ÖRNEKLER YAKINLARIMDA. KANSERİNİ İŞLERİ YÜZÜNDE İHMAL EDEN SÜREKLİ ÇIKAN ATEŞİ GRİP SANAN VE ANTİBİYORTİK ALIP GÜNLERİNİ SÜRDÜREN Kİ OLDUKÇA BİLİNÇLİ EĞİTİMLİ BİR YAKINIM 5 YILDIR BU HASTALIĞIN PENÇESİNDE VE ARDI ARDINA GEÇİRDİĞİ AMELİYATLAR, TEDAVİLER İLE HER GÖRENİN İÇİNİ PARÇALAYACAK HALDE ŞİMDİLİK SABAH SABAH SİZE ACIDIM BUNU DAHA DETAYLI YAZMIYORUM.

TESTLERİNİZİ YAPTIRMAZ KENDİNİZE DİKAKAT ETMEZSENİZ KIZARIM VE YAZARIM HA:))))

ŞAKA BİR YANA BENİ BU KONUDA DUYARLI VE HASSAS ARKADAŞIM SİBEL SOBELEMİŞ.
FAKAT BAKTIM AYNI ANDA ASLI YIDA SOBELEMİŞ BEN BİR DAHA ASLIYI SOBELEMİYORUM.
AMA
LALE ABLA, MİSS ZERRİN, ZEHRA, DENİZ, VE GÜLÇİN
ŞİMDİLİK MAZERETİ VAR AMA İZİN SÜRESİ BİTERSE İLKNUR
VE BURAYI OKUYUPDA BU KONUDA YAZACAK BİR ŞEYLERİ OLAN HERKESE SOBEEEEE


ADRESİNDE AŞAĞIDA YAZI ERKEN TEŞHİSLE İLGİLİ OLARAK YAZILMIŞTIR. DAHA FAZLASI İÇİN SAYFAYI ZİYARET EDEBİLİRSİNİZ


Kanserde erken tanı için, vücudumuzun verdiği uyarıcı belirtileri gözlemlemek, olası risk faktörlerini göz ardı etmemek önemli. Bunlara ek olarak, kanser oluşumunu önceden yakamamızı sağlayan gerekli kontroleri de düzenli olarak yaptırmamız şart. Unutmayın, erken teşhis yaşama oranını belirgin şekilde arttırır!

4 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

ah şekerimpembem , ben çok yaralıyım bu konuda , annemi bu hastalıktan kaybettik biz. Onun için biraz zaman ver bana yazarım inşalah. Öptüm seni

angel dedi ki...

Rutin kontrollerle çok kolay teşhis olan ve çok ama çok fazla önemsememiz gereken bi konu...
saçımıza,makyajımıza gösterdiğimiz özenin 4/1 yeter:)
sevgiyle...

Sibel Bay dedi ki...

Canım arkadaşım duyarlılığın için kendi adıma da olsa sana çook teşekkür ederim.
İnsan her okuduğunda, her yeni yaşanmışlığa tanık olduğunda durumun ciddiyetinin daha da farkına varıyor.
Yaşanmışlıklar yazık ki gitgide çoğalmakta, ne çok örnek var çevremizde. Bu da erken tanıyla bir çözüme ulaşacak olan rahatsızlıklara karşı daha duyarlı olmamız için bir işarettir bizlere.
İyi haftasonları şekercim. Çoook öptüm...

Adsız dedi ki...

Merhaba. Kanserle ilgili son gelismelere yer verdigim ve henuz yeni hayata gecirdigim bir web sitem var. Arastirma yaparken rasladigim bu yaziniza hem fikirlerinizi almak hem de daha cok insana ulasabilmek icin yorum birakmak istedim. Web sitemi ziyaret edip yorumlarinizi paylasabilirsiniz cok sevinirim. Yayin hayatinizda basarilar dilerim.