EVİME HOŞ GELDİNİZ

SİZİNLE GERÇEK HAYATIMI PAYLAŞMAK İÇİN SEÇTİĞİM BU SANAL EVİME HOŞ GELDİNİZ...
YAŞADIKLARIM, YAŞAMAK İSTEDİKLERİM, DÜŞÜNDÜKLERİM GÖRDÜKLERİM DİNLEDİKLERİM GEZDİKLERİM NE VARSA KENDİM İÇİN YAZIP SİZLERLE PAYLAŞIYORUM.

Powered By Blogger

17 Şubat 2010

yoğurtlu köfte

lale abla ister yazmamla, kocacış babanemin yoğurtlu köftesi diyor, biz onu meyaneli köfte olarak biliyoruz aslen rumeli yemeği, ay galiba köftelerin hepsi rumeli kökenli yada rumelide türev alınmış:)))))) bildiğiniz köfte yapılıyor ben içine birde mutlaka sarmısak koyarım. az ekmek, tek yumurta, kimyon karabiber, işte birazda su ekler bildiğiniz köfteyi yapar kızartırım, unu kavurmayla başlanan meyane yapılıyor, yoğurt sulu değilse sulandırıp ama bana kalırsa hiç su eklemeden meyaneye yoğurt ekleniyor ardından kızartılmış köfteler içine eklenip bir süre daha sos kıvamlanana kadar pişirilir, ocaktan alınmadan önce sarımsak eklenir. yani gayet basit ama bence lezzetli, hele birde benim gibi köfteyi mutlaka yoğurtla seviyorsanız, sarımsak vazgeçemediklerinizdense deneyin.
hanlara gelince, illaki hanlar, dükkanlar, evler güzel. ancak izmirde inanılmaz derecede hiç birine bakılmamıştı. bir kaç yıl önce güzelyalı tarafında eksi cumbalı evler yok pahasına gidiyordu. alsancaktakileri barlar adam eder oldu da bir kaç entellektüel oturmaya niyetlendi. ama mezarlıkbaşı, ikiçeşmelik dolaylarındakiler iyice bakımsız durumdalar. ama kemerlatı, hisarönü, hanları nispeten kullanıldığından daha iyi durumda olsada oradakilerinden orijinalliğini görmek çok zor. son dönemde kızlarağası hanı biraz adam edildide çevresi hareketlendi. ancak burada yazladıklarımın hepsini toplayın istanbul dakilerle boy ölçüşemez mukaeseye bile giremez. ama yine de kendince havası olan yerler var tabiiki... kemeraltı eskiden gelen çarşısı izmir in. mesela şimdiki modası alsancak eski yangın yeri. kocacışın dedesi izmir e dönünce kemeraltında esnaflık yapmış. o sırada cumhuriyet döneminde belediye başkanı yangın yerini imara açınca esnafı dolaşıp buradan arsa almaları için yalvarmış neredeyse:)))) işte o imara açılan yangın yeri şimdinin alsancağı. oysa yıllar önce tarlabaşını gezmem gerektiğinde neredeyse tüm bölgenin orjinal dokusunun hiç bozulmadığını görüp çok etilenmiş aynı zamanda da bakımsızlığına şaşmıştımda. ama o kadar çok binanın restarasyonunun ne kadar zor olacağı gerçeğide var. inede sonraki gidişlerimde gelişmeleir görüp biraz umutlanmıştım. ancak o umudu izmir için bir türlü taşıyamadım acıdır ki. bunlar ansiklopedik bilgi değil. eskiler hakkındakiler tamamen kişisel fikrim. diğeleride duyduklarım vee kocamgillerin aile tarihinden kısa bilgiler:))))))))))))
bu günü işe ayırdık. sabah annemle teyzem yürüyüşe çıktı ama ben kahvaltı yapmadığım için onlarla çıkmadım harika bir havada 1 saat yürüyüp geldiler. kahvaltı sonrası teyzeme geçtik kahveye, kahve ve lafladık)) eve gelince annem işe girişti. benim taşındığımdan beri en büyük sorunum çerçaput çeyizim olmuştu. önceki evimdede, bundada... ilk evimde, evin kendi dolapları vardı. sonrasında bir sürü üstü üstüne hurçlarımdan yığın oluştu. tamam da oda dağınık duruyor o düzensizlik beni rahatsız ediyor ama en zoru en alttaki hurçtan bir şey lazım olması durumu. mesela en üstte kullandığım yorgan ve battaniyeler, altında kışlık - yazlık kalkan kıyafetler. onun altında dantel, örtü, vs... durdukları vardı. bu günde onlardan dantelli işli yatak örtülerim, çarşaf takımlarımı, iğne oyası sehpa örtülerini, dantelli havluları:) annem çıkardı. hastaneye götürmek için kullanılmamış polar battaniye, pike çıkarıldı. annem karnın dahada büyüyünce buralara girmen iyice zorlaşacak dedi. onları yıkanıp ütülenmesi işleri var tabikide o iş kolay onlarda bana ihtiyaç yok:)))) evim komik hal almaya hazırlanıyor:))) her yer dantel olacak kısa bir süre için:))))) hiç örtü görmeyen yerlere serilecekler. gerçi zaten vitrin vari bir şeyim olmadığı için yeterince çıkaramadık ama:)))) yinede tepsi örtüsü, su bardağının tabağına örülmüş örtülerden çıkardık. sonra tabiiki toplanacaklar:)))))))) neyse dedim ya bunlar en alttan çıkınca annem hepsini tekrardan düzenledi ve çok yoruldu. akşam yemeğine olanlara kocacış gelince makarna ilave etti, ıspanakla mercimek çorbası hazırdı yedik. yayıldık, annemler odalarına gitmeyince salonda yaprak dökümü izlediler. eee diğer kanallar bizim odadan çıkmayınca ben buraya geldim kocacış uyudu. onlar hala dizi seyrediyorlar onların uykusu gelince ben dizimax seyrederim. annemlerin neden odalarındaki tv yi seyretmeyip bizi bu yerli dizilere mahkum etmeye çalıştıklarını bir anlasam. ama bu gün o kadar yoruldu ki sesimiz çıkmadı.
evi komikleştirme çabalarına ek yeni bir şey yapacak halimiz kalmadı.
yarın için plan yapmışmıydık, aslında bu sabah, yarın sabah için halama gitmeyi düşünmüştük. kayınvalidesi de onlarla oturuyorduki bu yaz alzaimer başladı, oldukçada hızlı ilerledi, şimdilerde çok zor günler geçiriyorlar. onları bir görmeye gitmeyi düşündük... bakalım sabah ola hayır ola:)) şimdi oğluşumun tekme saatleri geliyor ben buradan çekilip onu seyretmeyi ve dinlemeyi planlıyorum...

2 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

bak bu tarifi hiç bilmiyordum, köfte kızarıp üstüne yoğurt dökülüyor gibi bir şey sanmıştım. Hemen yapıcam ben bunu.

Kaderine terkedilen tarihi eserlere çok üzülüyorum ben, Mezarlıkçıbaşı ne kadar ilginç bir yer. Bak orayıda çok merak ettim.

Çook öptüm

İlknurundünyası dedi ki...

:)))))))))))))))
Benim de evim öyle dantel, örtü vs bakımından çok fakir artık ama doğumlarda annemler ne çok sergi yapmışlardı:)))
Düşünsene eve bebek görmeye değil "Annelerin Marifetleri Sergisi" ni görmeye geliyorlar:))
Merak etme herkes kendi evine gidince sen de düzenini oturtursur tekrar.
İzmir..... çok özledim çookk...
Öpüyorum, yoğurtlu köfteyi bu hafta yapayım bakalım, ben de bilmiyordum.