EVİME HOŞ GELDİNİZ

SİZİNLE GERÇEK HAYATIMI PAYLAŞMAK İÇİN SEÇTİĞİM BU SANAL EVİME HOŞ GELDİNİZ...
YAŞADIKLARIM, YAŞAMAK İSTEDİKLERİM, DÜŞÜNDÜKLERİM GÖRDÜKLERİM DİNLEDİKLERİM GEZDİKLERİM NE VARSA KENDİM İÇİN YAZIP SİZLERLE PAYLAŞIYORUM.

Powered By Blogger

1 Nisan 2009

BEZE (güncellendi)


ÇOK KOMİK ANNEM YILARCA ONLARIN ADININ BEZE OLDUĞUNU BİLMİYORMUŞ


OYSA BEN ÖLÜP DİRİLİYORDUM.


ANNEM NEDENSE ONLARA SAKIZLI KURABİYE DİYOR. YA İLK ALDIĞI YERLERDEN BİRİNDE BU AD VERMİŞTİ YADA İÇİNDEKİ SAKIZIMSI LEZETTEN KENDİ KENDİNE BU ADI VERMİİŞ. ÇÜNKÜ İÇİNDE DAMLA KADAR BİLE SAKIZ OLMADIĞINI BİLİYORUM HATTA ARTIK EMİNİM


YILLARCA DELİRDİĞİM BU LEZZETİ YAPMAYI HİÇÇ BAŞARAMAMIŞTIM.


ANCAK BİR YERE YAZMADIĞIM İÇİN ŞİMDİ ADINI HATIRLAMADIĞIM ÖZELLİKLE BU İŞİ HARİKA ANLATAN BİR BLOG VE DİĞERLERİNDEKİ YORUMU HARMANLAYIP BEZE YAPIMINI DENEDİM. İLKİ İYİ OLDU, İKİNCİ BİRİNCİDEN KÖTÜ OLDU VE ÜÇÜNCÜDE KOCACIŞLA SEVDİĞİMİZ LEZZETİ TUTTURDUK:))))


YUPİ YA, YA YA YUPİİ:))) MODUNDA FALAN OLDUM...


AKŞAM KOCA BİR KABA BEZELERİ DİZDİM SEYRETTİM RESMEN YEMEDEN ÖNCE...


İŞİN SIRRINI ÇÖZÜNCE ÇOK KOLAY GELDİ, ÜÇ DENEMEDEKİ FARKLAR İSE SADECE FIRIN AYARLARININ DEĞİŞİK VERSİYONLARI DENENDİĞİ İÇİN OLDU VE ÜÇÜNCÜDE TUTTURMAK HARİKA BİR ŞEY OLDU...


ANCAK ONUN HEMEN ARDINDAN SOFRADA KOCACIŞLA FENA BİR KAVGA ETTİ DAHA KÖTÜSÜ SOFRADA ANNEM VE BABANEM VARDI ONDAN KÖTÜSÜ ONLARDAN UZAĞA GİDERKEN KOCACIŞ BALKONA ÇIKTI VE KONTROLSUZ SESİNİ YUKSELTTİ O SIRADA OTOPARKTA OLAN TEYZEMİN KOCACI DUYDU, EVE GİRDİ TEYZEME SÖLEDİ ODA BİZİM EVİ ARADI, BABANEM BAŞKALARI DUYDU DİYE BAKIN BİZ KAVGA ETTİĞİMİZDEN DEĞİL BAŞKALARI DUYDU DİYE NEREDEYSE FENALAŞACAKTI.


BİRAZ SAKİNLEYİP BİZ DIŞARI ÇIKTIK, EVE DÖNDÜĞÜMÜZDE TEYZEM GELMİŞ GİDİYORDU, ANNEMLER BİZE KÜS MODUNDAYDILAR...


KOCACIŞ UYUKLAMAYA BAŞLAYINCA GECE YARISINDAN SONRA BİRDE ONLARI SAKİNLEŞTİRMEYE ÇALIŞTIM. SONRADA BİR SİGARA YAKTIM HALİMİ DÜŞÜNDÜM. KOCACIŞ HEM BİZİM HEMDE ONLAR İÇİN ANNEM VE BABANEMLE BİRLİKTE KOCAMAN BİR EVE TAŞINMAYI PLANLIYOR. HATTA DAHA DÜN 5 ODALI YÜZME HAVUZLU BİR YER BAKTI. HEM ONLAR BİZE BAKAR HEMDE BİZ ONLARA YOLDAŞ OLURUZ DİYOR. AMA AKŞAM OTURDUM DÜŞÜNDÜM ARADA KALAN BEN OLACAĞIM DİYE KORKUYORUM. BİLMİYORUM...


ASLINDA BEBEK YAPMAYI PLANLIYORUM BİLDİĞİMİZ GİBİ, HER AY ÇALIŞIYORUM, SONRADA HER AY HAYAL KIRIKLIĞI YAŞIYORUM ODA AYRI MESELE AMA, BEBEK OLURSA BÖYLESİ ÇOK PRATİK DE OLUR ORASIDA AYRI. BEBEK EVDEN ÇIKMADAN BAKILIR EL ELİNDE KALMAMIŞ OLUR, GÖZÜM ARKADA KALMAZ VS... DİĞER YANDANSA MALUM BU KRİZLERDE BEN OLAYDAN ÇOK ARADA HIRPALANIYORUM. HER KAVDAGAN SONRA ANNEM AKŞAM Kİ GİBİ BIRAK BOŞAN DERSE, KOCACIŞ A ONLARIN DEDİKLERİ AĞIR GELİRSE... BİLMİYORUM


ZOR İŞLER BUNLAR...


BİRLİTE YAŞAMAK ZOR, ESKİLER BUNU NASIL BAŞARIYORLARMIŞ BİR ANLASAM


KİMSEDE ESKİ SAYGI KALMADIMI


HAYAT MI ÇOK AĞIR...


BİRDE BİZ KOCACIŞLA DENK Mİ GELDİK ÖYLE İKİMİZDE YÜKSE SESLE KONUŞUP KAVGA EDEN, KİMSELERİ UMURSAMAYAN İNSANLAR 0LARAK...


EVET BİZ KİM DUYMUŞ, DUYMUŞDA NE DÜŞÜNMÜŞ, DÜŞÜNMÜŞDE NE DEMİŞ HİÇ UMURSAMIYORUZ GERÇEKDEN. ESKİDENDE UMURSAMAZDIM DEDİKODULARA KULAK ASMAZDIM , MERAKLI BAKIŞLARDAN RAHATSIZ OLMAZDIM HİÇ HİÇ UMRUM OLMAZDI... ŞİMDİDE ÖYLEYİM. AMAM BU DEMEK DEĞİLKİ KAVGA ETMEKTEN MEMNUNUM, ELBETTE DEĞİLİM.


BEN HERKESE HUZURLU, ÇEKİŞMESİZ TARTIŞMASIZ, KAVGASIZ GÜNLER DİLERİM.

lale ablanın yorumunu asla es geçemezdim. tarifi vermedim çünkü okuduğumda bloğa adını not lmamıştım saygısızlık etmek istemedim. ancak ben nasılmı yaptım?
2 yumurta akına 2 çay bardağı pudra şekeri 2 damla limon ve 1 tatlı kaşığı nişasta ve 1 tutam tuz
içine kaynar su koyduğum tavanın içine de borcamı koydum mutlaka cam olacak denmişti uydum yumurta camdan başka kabta setleşmiyormuş, okuduklarımın yalancısıyım aksini denemedim bile dinledim. önce yumurtaları limon ve tuz ile sertleştirdim, şeker ve nişastayı ekledim ve ocağın altını açtım mikserle çırpmaya devam ettim. fırımı 175C ye aldım tepsiye sıraladım fırını açınca dercesini 100 e aldım ve 100c de yaklaşık 1 yada 1,5 saat pişirdim.
ben bu ölçüyü artık X3 yapıyorum ama demelerimi bu ölçülerle yaptım.
siz kreme torbası ile tepsiye şekillendirebilirsiniz ben tatlı kaşığı ile yapıyorum özel bir nedeni yok.
ama daha önceki denmelerimde istediğim kıvamı yakalayamama nedenim ateşte pişirmememmiş bence çünkü diğer hepsini defalarca denemiştim.
ve bizde sonuca ulaşamasada sizin çabalarınızıda takdir ediyoruz en azından bir ihtimal daha olabilir dediniz bizce! %40n az değil elbette hoşlanmadım amam geriye kalan 60 40 dan büyük!!!

4 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

olur böyle şeyler karıkoca rasında ama sana abla tavsiyesi sakın annenlerle aynı evde oturmayı düşünme, yakın fakat ayrı evlerde olun. Eeeee hani bezenin tarifi. Dün bizde Gamseyle bir kutuyu bitirdik. Öptüm çok

kkkk dedi ki...

Ben pek sevemiyorum bu bezeleri cocukken cok yemistim artik icim almiyor.Biktim sanirim

laleninbahcesi dedi ki...

mutlak deneyeceğim şekerim pembem. Çook teşekkür ederim tarif için. Öptüm bi de kucakladım

denizyıldızı dedi ki...

bu bahsettiğin bezeyi hiç sevmem biliyomusun pespembem... yiyemem... böyle çiğ gibi geliyo bana... ama seveni çok onu biliyorum :)))

bu arada takılma kavga biri duydu, etti vs. laflarına... ev bu evlilik, herşey normaldir... ne derler tuz biber... onu da anlamam ya neyse... :P

siz yine de etmemeye özen gösterin :))
öpüyorum seni canım bnm...