EVİME HOŞ GELDİNİZ

SİZİNLE GERÇEK HAYATIMI PAYLAŞMAK İÇİN SEÇTİĞİM BU SANAL EVİME HOŞ GELDİNİZ...
YAŞADIKLARIM, YAŞAMAK İSTEDİKLERİM, DÜŞÜNDÜKLERİM GÖRDÜKLERİM DİNLEDİKLERİM GEZDİKLERİM NE VARSA KENDİM İÇİN YAZIP SİZLERLE PAYLAŞIYORUM.

Powered By Blogger

3 Nisan 2008

dün bir önceki yazıma note ekledim ilknur için...
basitçe keten tohumu ve ısırgan tohumdan bahsettim. birde kullandığım hayıt tohumundan.

sonra düşündüm
son yıllarda doğallık, doğal beslenme ve alternatif tıp gibi alanlar rağbet görmeye başladıkça sanki aynı anda suistimalde ediliyor.
ben küçüktüm yada gençtim hatırlamıyorum hatırladığım çok zaman oldu, o hanım hala hayattamı bilmem. çok zayıf bir beslenme uzamanı çıkardı tv ye yeşil mercimeğin faydalarını saymakla bitiremez ne kadar çok yerde kullanıldığını yada kullanılabileceğini anlatırdı, sanki yeşil mercimek ilk kez keşfedilmiş gibi, herkes birbirine yeşil mercimekden bahsederdi hiç yememiş gibi sonra birden herkes yeşil mercimeği unuttu. neredeyse yıl boyunca girmediği ev olduğunu ben biliyorum. bana bakmayaın ondan öncede ne kadar yerdiysem şimdide o kadar yiyorum. eksiden beri kuru bakliyat bizim evimizde tüketilirdi şimdi benim evimdede tüketilmekde baban babadan bakkaliye işi yaradıda,
neyse
sonra birden bire hepatit b aniden ortaya çıktı herkesler aşı derdine düştü, herkes yakalanacakmış, ortalıkda salgın varmış gbi tahliller yapıldı, aşılar yapıldı durmadan kamyanyalar yapıldı şimdi sanki çiçek hastalığı gibi yeryüzünden silinmiş gibi oldu
sonra yeşil çay, bir an da mücizevi bir bitki gibi yayaılmaya başladı, ben ilk başlarda gerçekden öyle sandım. sonra öğrendimki bildiğimiz çayınişlenme şekli değişince adıda yeşil çay oluyormuş. güldüm kendime ama epey bir ithalini kullandım. ama oda pek çok şey gibi mücivezi anlatıldı sanki herkes sürekli ve sınırsız kullanabilirmiş gibi, hiç yan etkisi yokda sadece içtikçe açılıyor faydası artıyor gibi anlatıldı.
ama ne yazıkki her güzel şeyin bir sonu vardır mantığı ile öyle sınırsız fayda ne yazıkki hiç bir şeyde yok. her şey için bir karar var, ondan fazlasıi, faydalınında zarar getirmek. ve herşey herkese uygun değil..
bilenleriniz biliyor babanem kanser hastası, yaşına bağlı olarakda tansiyon ve kalbi saymama gerek varmı ? biz ona çayı kesiyoruz ee kadına ne verecez yaşil çay moda ya, yani o zamanlardan bahsediyoruz. kadın gece keyfini kaçırıyor falan ama bzi hala yaaa bak yeşil çay içimiştin birde içmeseydin ne olurdun gibi saçma saplantılı cümleler kuruyoruz. bir süre sonra ne zaman içse rahatsızlandığını fark ettik. yğksek tansiyonuolduğu halde ani olarak ve fazlaca idrara çıkmasını sağladığı için tansiyonunu fazla olmasada ani düşürüyor. ve bizim kadına gece verdiğimiz yeşil çay birde onun idrara çıkmasını sağlayarak gece uykularını bölüp onu uykusuz bıraktığı için bir daha tansiyonu oynuyormuş. neyseki biz kısa sürede bulduk ve gerektiği durumlar dışında heleki gece içimini çok çok ciddi sınırladık...
elbette bu bitkiler faydalı, hemde belkide bilinenden bile fazla ama bunun için ciddi araştırmalar gerektiği gibi sürekli ve aşırı miktarda kullanımına aman dikkat...
veee
yani kıssadan hisse herşey herkese her zaman her durumda faydalı olmuyor...
modalar sadece moda, siz kendi tarzınızı yaratın.

9 yorum:

angel dedi ki...

Ete agırlıklı bi beslenme mantıgını benımseyen ve dogru bulan bi ailede büyüdüm,ama oğluma asla "İlla bunu yiceksin"
dayatmalarına girmedim hiç:)
ha ama günlük kalsıyum,protein,karbonhitrat çizgimizide bozmadık:)
Benım evime her sebze&meyve zamanında alınır yani kış ortasında domates benı asla cezbetmez:)
bide yasaklılar vardır biliyosun,
cola,cips vs...asla!!!!!
bunların yerine ceviz,kuru üzüm ve kaju:)hemde taaaa Doğubeyazıt lardan...
öptüm şeker...
seksi ve sağlıklı bi h.sonu geçir emi;)

Sibel Bay dedi ki...

Ciddi çok önemli bir konu bu. Ben de aman mideme dokunuyor diye çayı bırakıp işyerinde çeşitli bitki çaylarına taarruza geçmiştim:) Çeşit çeşit, renk renk, hepsi ayrı tat ve lezzet. Ama sonrasın da gördüm ki her biri ayrı fayda sağlar bitkiler bitmek bilmiyor ve de her geçen gün üzerine yenileri ekleniyor. Bu kadarını ne benim bünyem kaldırır ne de çekmecem hepsini alır;) Anlaşıldı ki doğada ki her şey faydalı ama kararında ve tadında. Bence günde en fazla 2 bitki çayı içilmeli ama yine çok mu oldu acaba:((
Haa maydonoz suyu, kiraz sapı var bide benim listede;))
İyi haftasonları şekercim seni çoook öptüm:))

Adsız dedi ki...

doğru diyorsun fayda getirmiyor her zaman yararlı diye bildiklerimiz. mesela bir ilaç birine müthiş yi gelip, yaraları iyileştirirken diğerine dokunabiliyor. otlar da böyle olabilir. ben de sinamekiyi sevmiyorum mesela. çok karnımı ağrıyor.

güzel bilgiler ve gayet güzel bir konu. kuru baklagillere gelince ben de çok severim yazın bie kuru fasulye yiyebilecek kadar hem de hehe :)))))))

İlknurundünyası dedi ki...

Ben de bu yazına bir atasözü ekleyerek katkıda bulunayım,:))
Herşeyin azı karar,çoğu zarar
Ay sanki kendim bulmuşum gibi ne de güzel yazdım değil mi?
Haklısın aslında herşeyi lk duyduğumuzda hemen koşup aktarlara alıyoruz,ve kendi adıma söyleyeyim,tadını beğenmeye beğenmeye alışıyoruz.
güzel haftasonları diliyorum sana kendini yorma:))

Sibel Bay dedi ki...

Pembişiiim:( Ben hiç düşünenedim:(
Seni üzdüysem özür dilerim.
Canım benim.

Sibel Bay dedi ki...

Tamam o zaman:)) Ohh bee:))
Canım benim herşeyin hayırlısı inşallah hepimize.
Şekeer Sibel seni öpeerr hihi:))

Güneşli Günler dedi ki...

Kesinlikle senin gibi düyünüyorum bu konuda. Bir de Tansul Çillerle birlikte kuşburnu çayı moda olmuştu hatırsan bir zamanlar. İşin esası senin de dediğin gibi herşeyin ortasını bulmak gerek. En doğrusu bu.

laleninbahcesi dedi ki...

şekerim pembem , o yeşil mercimek furyası, bilmem kaç bin ton fazla üretim olduğu için devlet destekliydi. Daha sonra yeşil mercimeklerin kabukları soyulup kırmızı olarak piyasaya sürülmüştü. Ben bitki çaylarını çok seviyorum biliyosun. Yeşil çayla başlarım güne. Sonra bildiğimiz çay, ondan asla vaz geçmem. Şimdi de beyaz çay moda. Ama o kadar pahalıki. Kutusu 16 ytl falan. öPTÜM SENİ ŞEKER.

İlknurundünyası dedi ki...

haftasonun nasıl geçti şeker?iyisin değil mi?
öpüldünnn